Dom tog priset – igen

Årets Pitch 2018 har korats. Vinnarna tog hem priset – för andra året i rad.

Presentation i världsklass. Årets pitch blev Awakening UF från Välkommaskolan. Företaget består av Kevin Aguirre Karlsson, Jennifer Widefall, Hassan Hodroj och Mattias Gren.

Presentation i världsklass. Årets pitch blev Awakening UF från Välkommaskolan. Företaget består av Kevin Aguirre Karlsson, Jennifer Widefall, Hassan Hodroj och Mattias Gren.

Foto: Sabina Nilsson

Gällivare2018-02-22 21:05

Tävlingen Årets Pitch går ut på att UF-företagen i Norrbotten under en minut får presentera sitt företag på ett säljande och övertygande sätt. Detta filmas varpå en jury väljer ut fem finalister. Därefter har alla där hemma haft möjlighet att rösta på sin favorit, en tävling som hållit på i ungefär en vecka. Och i dag var det dags att stoppa omröstningen och räkna resultatet. När allt detta var färdigt stod det klart att årets vinnare är Awakening UF från Välkommaskolan i Gällivare. Det är dessutom samma gäng som vann Årets Pitch 2017 – Kevin Aguirre Karlsson, Jennifer Widefall, Hassan Hodroj och Mattias Gren.

Tävlinen arrangeras av Ung Företagsamhet tillsammans med Norrbottens Media. Alla fem finalister har fått marknadsföring till ett värde av 10 000 kronor hos Norrbottens Media och vinnaren får dessutom en heldag på Mediehuset i Luleå.

– Jätteroligt, sa de glada vinnarna när de mottog priset.

Awakening UF sprider kunskap om rasism och HBTQ med buskapet att alla människor är lika mycket värda. Genom en informationsblogg, föreläsningar och egendesignade varor är deras vision att få människor till ett uppvaknande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om