Storslam för Bastard burgers

Bastard burgers gick mot en storslam på Business Awards Gala Night i Luleå på fredagskvällen. Inom loppet av en kvart kammade de hem priset som Årets Nyetablering och Årets Varumärke 2018.

"Vi jobbar mycket med varumärket", säger Simon Wanler.

"Vi jobbar mycket med varumärket", säger Simon Wanler.

Foto: Petra Älvstrand / Frilans

Gala Night2018-10-19 22:41

– Det är overkligt. Vi trodde och hoppades på ett pris, nyetableringen. I år stod vi mot Vilda kidz i kategorin Årets Varumärke som vi tycker är helt otroliga. Vi tog helt förgivet att det här är Vilda kidz pris. De förtjänar varenda nominering och utmärkning som de kan få, säger Simon Wanler och Kristoffer Forss, delägare av Bastard burgers.

Vilket pris väger tyngst?

– Jag och Kristoffer jobbar mycket med varumärket. Ett sånt pris är sjukt prestigefullt för oss. Ett sånt pris känns jävligt stort, säger Simon Wanler.

– Vår ståndpunkt när vi startade Bastard burgers var att ha ett starkt varumärke och grymma burgare. Det är kul att vi ikväll, efter två år, får den utmärkelsen i Luleå, säger Kristoffer Forss.

– Sedan går inte Årets Nyetablering att ranka. Vi hade inte förberett två tacktal om man säger så, haha.

Hur kommer Bastard burgers-resan fortsätta?

– Vi har gjort en prognos fem år framåt där vi hoppas att vi till 2021 har en internationell marknad med ett Bastardscenario på 100 restauranger igång internationellt. Det är vårt drömmål. Vi jobbar med starka partners och hoppas på etableringar på flygplatser och i Skandinavien. Vi har ett 20-tal etableringar inom Sverige på gång. Det är full gas och fokus på att forsätta driva Bastards i Sverige och världen, säger Wanler.

Juryns motivering - varumärke

"Med ett genomtänkt varumärke, en förkärlek till norrländska råvaror och sitt starka engagemang för hållbarhet och attraktiva arbetsmiljöer har företaget skapat en hamburgerfeber som sveper genom Sverige. Vilken varumärkesresa. Grattis Bastard Burgers".

Juryns motivering - nyetablering

"Med en snabb expansionstakt har företaget lyckats bibehålla sitt fokus på kvalitet, hållbarhet och en god personalpolitik. Företaget har etablerat sig med besked och sträcker sig numera långt utanför Luleås kommungräns. Med sin tydliga strategi och sin enorma drivkraft har företaget blivit en trendsättare inom sin bransch. Årets nyetablering är Bastard Burgers".

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!