– Det är overkligt. Vi trodde och hoppades på ett pris, nyetableringen. I år stod vi mot Vilda kidz i kategorin Årets Varumärke som vi tycker är helt otroliga. Vi tog helt förgivet att det här är Vilda kidz pris. De förtjänar varenda nominering och utmärkning som de kan få, säger Simon Wanler och Kristoffer Forss, delägare av Bastard burgers.
Vilket pris väger tyngst?
– Jag och Kristoffer jobbar mycket med varumärket. Ett sånt pris är sjukt prestigefullt för oss. Ett sånt pris känns jävligt stort, säger Simon Wanler.
– Vår ståndpunkt när vi startade Bastard burgers var att ha ett starkt varumärke och grymma burgare. Det är kul att vi ikväll, efter två år, får den utmärkelsen i Luleå, säger Kristoffer Forss.
– Sedan går inte Årets Nyetablering att ranka. Vi hade inte förberett två tacktal om man säger så, haha.
Hur kommer Bastard burgers-resan fortsätta?
– Vi har gjort en prognos fem år framåt där vi hoppas att vi till 2021 har en internationell marknad med ett Bastardscenario på 100 restauranger igång internationellt. Det är vårt drömmål. Vi jobbar med starka partners och hoppas på etableringar på flygplatser och i Skandinavien. Vi har ett 20-tal etableringar inom Sverige på gång. Det är full gas och fokus på att forsätta driva Bastards i Sverige och världen, säger Wanler.