Ny modern logga för Bodens gymnasieskola

Onsdag den 27 november lanseras Björknäsgymnasiets utvecklade varumärke och nya logotyp. Under tisdagseftermiddagen presenterades det internt bland personalen på skolan.

Längs ned till höger på bilden syns Björknäsgymnasiets nya logga.

Längs ned till höger på bilden syns Björknäsgymnasiets nya logga.

Foto: Bodens kommun

Bodens kommun2019-11-27 15:27

På uppdrag av gymnasiechefen Bert-Olov Ström har kommunikationschefen Jens Andersson arbetat fram en ny varumärkesplattform i samverkan med ett 30-tal rektorer och lärare. Den nya logotypen har utformats utifrån idén om en modern, inkluderande och tydlig grafisk lösning med framåtriktning, som även ska fungera digitalt. 

– Uttrycket i loggan är modernt, men inte hippt. Den kan ha associationer till en sociala medier-ikon, det är helt okej. Vi tar inte stöd i någon lång institutionell historia, vi är inte anrika, utan det är här och framåt, säger Jens Andersson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!