I handbollens elitserie är hon en fruktad mittnia med sylvasst skott och passningar som skär igenom försvarslinjerna.
Nu kommer nästa steg i karriär.
Emmy Nordmark, 28, lanserar ett eget varumärke.
Första advent lanserar Bodenprofilen ett eget varumärke för hem och välbefinnande. Varumärket får namnet "en." och kommer till en början att bestå av en kollektion med tvålar, diskmedel och doftljus.
Idén till den nya karriären uppkom under ett samtal med hennes morfar Sture.
– Det var för ungefär ett år sedan som min företagande morfar Sture frågade om jag inte ville göra en egen "Emmys tvål" på hans tvålfabrik i Åskogen. Jag tyckte att det lät lite töntigt, men nappade på idén. Jag gillar heminredning och tycker om när saker och ting luktar gott och är fräscht. Sedan har min kompis hjälpt mig att bygga upp mitt varumärke och vad jag vill med det, säger Emmy Nordmark som lanserar tvålar, diskmedel och doftljus i olika dofter.
Även kärleken till hemorten Boden syns tydligt i produktutformningen. Förutom att samtliga produkter produceras på morfar Stures fabrik i Åskogen utanför Boden, genomsyras varumärket av en norrbottnisk känsla.
Från och med första advent (skyltsöndag) finns produkterna tillgängliga i butiken Hemma hos Molly i Boden och på den egna hemsidan som släpps i samband med lanseringen. Under skyltsöndag kommer även Emmy Nordmark finnas på plats i butiken för att berätta mer om sina produkter.
– Ett års arbete ligger bakom och jag var så nervös i går (läs söndag) inför att vi skulle gå ut med det. Jag känner mig ganska säker att gå in till en handbollsmatch, men det här är en helt annan grej.
Var tanken att ni skulle lansera lagom till jul?
– Ska jag vara helt ärlig har det flyttats från 1 oktober, 1 novemver, men nu är vi här. Jag vill att det ska vara perfekt och har provat en massa olika dofter. Det tog ett tag att hitta dem och jag vill vara nöjd och inte bara kasta ut något.
Vad händer om det tar slut?
– Då har jag fem minuter till Åskogen där de kan tillverka mer åt mig.