Ett 20-tal företagare tackade ja till inbjudan om att komma och lyssna på representanter från Norrbottens Media.
En företagare som var extra morgonpigg var Carola Hansson, som driver Carolas mode.
– Det var trevligt. Jag fick lära mig mer om hur man kan marknadsföra sig rörligt, det var väldigt intressant så det kanske jag måste prova på, säger hon till Norrbottens Affärer.
Maria Jakobsson, videoproducent på Norrbottens Media, gav matnyttiga tips på hur man på ett enkelt och smidigt sätt kan marknadsföra sig rörligt i sociala medier.
– Film behöver inte vara komplicerat eller tidskrävande och kostsamt. Mycket kan man dessutom göra på egen hand med sin telefon. Det viktigaste är att ställa sig frågorna varför, hur och för vem man gör det, samt att man har en genomtänkt berättelse, säger Maria Jakobsson.
Ann-Sofie Lund, chef för affärsutveckling och kommunikation på Norrbottens Media, gav en omvärldsspaning med fokus på de digitala medievanorna.
– Det är viktigt att hänga med i vad som händer i omvärlden och att man funderar på hur det påverkar ens affärer. När det kommer till marknadsföring så är det lätt att bli förvirrad eftersom att kanalerna är många och det finns många olika sätt att få ut sitt budskap, säger Ann-Sofie Lund och fortsätter:
– Vi på Norrbottens Media kan marknadsföring och hjälper företagarna att nå ut på rätt sätt till sin målgrupp. Vi kommer fortsätta samla Norrbottens företagare för att inspirera och utbilda.