Ann Isaksson har jobbat som säljare i 21 år och sålt marknadsföring till företag. Rickard Isaksson har jobbat på Försvarsmakten sedan 1997/98.
Ann Isaksson berättar att de alltid haft en dröm om att starta något tillsammans och alltid haft något gemensamt projekt på gång, ibland för många.
– Det har mest blivit prat, men så jobbade jag som butikschef.
Så vid ett tillfälle kom Rickard kom förbi. Där och då såddes ett frö, att starta en klädbutik tillsammans.
Det var en dryg månad sedan. Ann och Rickard Isaksson åkte ned till Stockholm för att träffa leverantörer. De hade blivit lovade att träffa några, men det drog ut på tiden. Sista dagen släppte det, men då hade de redan bokat flyget hem.
– Så jag åkte ned veckan efter, säger Ann Isaksson.
Därefter har det gått i raketfart.
– Det har bara varit fokus på det här, säger Rickard Isaksson.
Han har skött det administrativa med att starta upp och Ann Isaksson har försett butiken med kläder.
– Vi har byggt all inredning själva, vi är ju sådana. Det var som när vi renoverade köket och det inte fanns den bänkskiva som vi behövde. Då göt Rickard en på plats, säger Ann Isaksson.
– Finns inte det man vill ha gör man det själv. Det är roligt, säger Rickard.
Det blev inte mycket sömn innan de öppnade för att allt skulle bli klart i tid.
De vill ha en bredd för en vuxen målgrupp. Ann Isaksson vill att det ska passa alla plånböcker. En kund ska kunna hitta något exklusivare som går att kombinera med kvalitetskläder, som inte är fullt lika dyra.
– Vi ska försöka få in mer ungdomligt, men inte för målgruppen tonåringar. Vi satsar på en vuxen målgrupp.
När de öppnade var det kvällsöppet, men inte många på stan, konstaterar Ann Isaksson.
– Jag vet inte om det var så känt.
Men under hela torsdagen var det en strid ström av folk, som upptäckte deras butik.
– Det rullade på, säger Rickard Isaksson.
Ann Isaksson menar att de missat lite av det basala. Det här är en början för dem. De vill bygga upp en butik där behovet möter efterfrågan.
– Något jag tycker har varit svårt är att tänka utanför boxen, hitta det som andra kan tycka om. Man får inte fastna i att bara köpa in det, som det man själv tycker om.
Färgtrender i år är, förutom beige, orange, grönt, vinrött, lila och brunt.
– Vi vill att kunderna hjälper oss. Vi vill att de ska säga vad de vill ha vill ha.