Annonssamarbete med Luleå Business Awards

De möjliggör näringslivsgalan

Om mindre än tre veckor kommer en rad företag prisas under Luleå Business Awards. Men för att detta ska kunna genomföras finns det andra företag som gör det möjligt – galans partners. "För oss är det här ett sätt att vara med och utveckla Luleås näringsliv", säger Eva-Lena Fredriksson, gruppchef på Deloitte.

Rickard Lundmark, VD för Luleå Business Region.

Rickard Lundmark, VD för Luleå Business Region.

Foto: Luleå Business Awards

Native2023-05-22 09:55
Detta är ett annonssamarbete.

Deloitte, som räknas som ett av Sveriges ledande konsult- och revisionsföretag, har varit partner till Luleå Business Awards i över 15 år. Det gör dem till ett av de företag som varit med allra längst. Då företaget även finns på andra orter, gör de liknande insatser även där. 

I Luleå är de platinapartners vilket innebär att de delar ut och är juryordförande för ett av galans priser – Årets Tillväxtpris. 

– För oss är det här en del av en viktig strategi. Vi vill uppmärksamma och lyfta företag som har mod och förmåga att satsa på tillväxt. Det i sig är viktigt för utvecklingen av vår region, säger Eva-Lena Fredriksson. 

undefined
Eva-Lena Fredriksson, gruppchef på Deloitte.

Som partner till Luleå Business Awards kan du bidra med pengar, tid eller andra resurser. Partnerskapet delas in i fyra nivåer – platina, guld, silver och brons. Som platinapartner går du in med mest stöd och kan ges rollen som juryordförande för en av galans Hjärnbalkar. 

– Våra partners är de som gör det möjligt att hålla galan, år efter år. Vi kan inte nog understryka hur tacksamma vi är för det, säger Rickard Lundmark, vd för Luleå Business Region som äger galan. 

undefined
Rickard Lundmark, VD för Luleå Business Region.

Eva-Lena Fredriksson som suttit med i juryn för Årets Tillväxtpris de senaste åren, menar att just juryarbetet är en del av den stora behållningen. 

– Vi går igenom och besöker de företag som är nominerade. Det är väldigt roligt. Jag är både fascinerad och imponerad av de entreprenörer som lyckas. Dessutom får vi träffa de andra jurygrupperna och övriga partners. De är intressanta näringslivsprofiler som vi knyter värdefulla kontakter med. 

Något som införts inför årets gala är just partnermingel. Ett efterfrågat och uppskattat inslag enligt Erika Mattsson, chef för hållbarhet och samhälle på Sparbanken Nord som även de är platinapartners. Sedan 2020 har de delat ut priset för Årets Varumärke. 

– För många är det här en del av ett CSR-arbete, för oss som sparbank är det en del av vårt DNA. Som sparbank har vi inte aktieägare utan delar istället ut vinsten inom vårt samhällsengagemang. Det här är ett av flera sätt som vi engagerar oss, säger Erika Mattsson. 

undefined
Erika Mattsson, chef för hållbarhet och samhälle på Sparbanken Nord.

 Vad skulle du säga till de som funderar på att bli partners? 

– Det är ett alldeles utmärkt sätt att stötta och uppmärksamma det viktiga näringslivet i Luleå på. Det ger dig både synlighet och ett utmärkt tillfälle att nätverka och träffa andra, spännande företag. 

Luleå Business Awards

Luleå Business Awards genomförs av Luleå Business Region tillsammans med en rad partners. 

Medarrangör till årets gala är kommunikationsbyrån Oh My.

Årets gala hålls i Luleå Energi Arena den 2 juni och kommer att ledas av Gry Forssell. 

Alla åtta priser kan du läsa mer om HÄR

Partners är: 
Platina
LKAB, Almi, Meta, Deloitte, Sparbanken Nord, Luleå kommun, Samljus och Gabardin.

Guld
Advokatbyrån Kaiding, Galären, Trickle och NTM Media.

Silver
Företagarna, HS Copy, MAX, Handelsbanken, Niemi Bil och SSAB.

Brons
Lindbergs Konst & Ram och Quality Hotel Luleå.

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på NSD.