Jag har blivit lurad. Grundlurad. Utsatt för bedrägeri.
Men trots att jag förlorat flera tusenlappar är det ingen som bryr sig.
Polisen utreder inte och den bank som förmedlat pengarna till bedragarna rycker på axlarna och låter skurkarna fortsätta använda bankkontot.
Jag har nämligen blivit utsatt för ett nätbedrägeri. Och då är man helt utlämnad i cyberrymden.
Jag köpte en vara från vad som verkade vara en förtroendegivande fotofirma på nätet.
Efter en månads väntan på leverans - och sedan hemsidan plötsligt bara försvunnit - tvingades jag inse att jag blivit grundlurad.
Visst - jag var alldeles för girig och godtrogen.
Bedragarnas lockbete var superbilliga priser. Och hemsidan såg mycket proffsig ut, med detaljerad information och hänvisningar till etablerade företag.
Inte minst förtroendeingivande var att pengar skulle betalas in till Barclays bank, en av Storbritanniens största. Hur kunde det vara något lurt med det?
Men allting var bluff. Det enda som stämde var att bedragarna hade ett konto på Barclays.
Jag är inte ensam om att bli lurad. Jag vet med säkerhet att jag har ett sextiotal olycksbröder/systrar runt om i världen. Det verkliga antalet är antagligen mångdubbelt fler.
Men trots att bedragarna lurat till sig miljonbelopp står polismyndigheterna handfallna. I Sverige avskrevs ärendet för att brottet begåtts i utlandet.
I firmans påstådda hemvist, Storbritannien, säger polisen detsamma, eftersom bedragarna sannolikt inte finns där heller utan i Ryssland.
Och banken som skulle kunna frysa pengar på misstänkta konton säger att man bara gör det på uppmaning av polisen.
Så fortsätter bedrägerierna vecka efter vecka. Nya bluffhemsidor dyker upp, nya kunder luras.
I EU har skurkarna anpassat sig väl till den gränsöverskridande marknaden medan konsumenterna står rättslösa.
Så kan det naturligtvis inte vara. På EU-nivå borde det finnas polisresurser att snabbt sätta in mot nätbedragare.
Och det är skamligt att välrenommerade banker gör affärer med skurkar som lurat hundratals oskyldiga. När betalningssystemen missbrukas måste ingripanden ske mycket snabbare.
Först som sist gäller för oss kunder att vara vaksamma.
Vågar man överhuvudtaget handla på Internet?
Javisst. Men bara hos företag som du till 100 procent litar på.
Det hjälper inte hur förtroendeingivande hemsidan ser ut. Om det är ett för dig tidigare okänt företag måste du själv kolla noggrant för att inte riskera att bli lurad:
Existerar företaget i verkligheten? Hur länge har det varit verksamt? Har det ett gällande EU-momskonto (det går att kolla på EU:s hemsida)?
Sök omdömen om företaget på nätet - t ex kundbetyg eller om företagets namn förekommer i samband med bedrägerier.
Minsta lilla som inte stämmer är en varningssignal. Då ska du helt enkelt avstå från den där fantastiska affären.
I längden blir det billigare så.