På sitt julkort slår Norbotniabanegruppen ett slag för en ny norrländsk kustjärnväg.
"Tomteklockan ringer
Bing, bing, bång
Tomtegubben springer
Sätt igång!
Från Europas eget skafferi
Till storstad och till periferi
På med mössa och på med päls
Här ska byggas 27 mil räls!"
Infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd (M) och den borgerliga regeringen borde lyssna.
Norrbotniabanan handlar inte om att skicka en dyr julklapp till ett gäng röda och gröna lokalpolitiker i Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Kalix och Haparanda.
Norrbotniabanan syftar till att skapa bättre möjligheter för Boliden, SSAB, Kappa Kraftliner, SCA och andra tunga företag som ligger som ett pärlband längs kusten och som har stor betydelse för Sveriges exportinkomster.
Det är ett tillväxtprojekt som spelar stor roll för hela Sverige.
Regeringen hinner inte leverera det i tomtesäcken i år.
Men Elmsäter-Svärd och hennes regeringskamrater borde ta chansen innan mandatperioden är slut.
I annat fall får borgarna räkna med en ny svekdebatt även under valrörelsen 2014.