Måndag den 25 oktober öppnar portarna till Cleo igen och dansgolvet fylls av festglada människor.
När tv-serien "Spelskandalen" spelar in nattklubbsscener får den klassiska discolokalen på Storgatan agera kuliss. I serien ska Cleo föreställa Piteåkrogen Valvet under 90-talet.
– Det är en stor och bra lokal som vi kan göra om så att den känns lite härligt 90-talsnattklubbig. Platsen det föreställer i Piteå var inte tillgänglig för oss och då har vi letat med omnejd, Cleo var det som passade bäst, säger producenten Anette Brantin.
Sedan 2016 har ytan under jord inte använts till några arrangemang och stora delar används främst som förvaringsplats.
Dagarna innan inspelningen kommer lokalen göras om för att passa in i serien, men enligt regissören Patrik Eklund finns mycket redan på plats.
– Tiden har stått stilla där, det är väldigt tacksamt. Det har inte hänt mycket, säger Eklund med ett skratt.
– Vi har varit där och rekat, det är en kul miljö speciellt när man ska återskapa den eran.
Tv-produktionen söker fortfarande statister till scenerna på Cleo och uppmanar folk att höra av sig för att få testa livet som 90-talsklubbare.
– Vi letar unga människor som har hår som inte är modernt färgat eller synliga tatueringar, sådant hade man inte på den tiden – men det har folk väldigt mycket nuförtiden. Alla som vill föreställa klubbmänniskor på 90-talet får höra av sig, säger Anette Brantin.
Nattklubben Cleo har inte varit öppen för besökare sedan 2016. Sedan dess har lokalen främst använts till förvaring för Quality Hotel och hotelldirektör Eive Stenvall säger att filminspelningen lär bli sista dansen.
– Vi har inga planer för nattklubb, vi tittar på ytan och vad vi kan göra av den. Tillsammans med fastighetsägaren ska vi se vad vi kan göra där nere, det är en stor fin yta att nyttja. Det har vi planer och tankar kring, säger han.
Stenvall vill varken säga när eller vad som skulle kunna ske i gamla Cleo. Men att nattklubbstiden är över slår han fast.
– Det tror jag, tyvärr är det så. Det var en fantastisk tid – under många år dessutom, säger han.
– Det är ett fantastiskt starkt varumärke, det är så många som har varit där. Jag vet inte hur många människor som varit på Cleo under årens lopp. Jag tror att, när det var som mest, hade vi över 100 000 betalande entréer på ett år i mitten av 90-talet. Det är lite häftigt.