Ni som satt i Acusticums "Black box" under fredagen vet precis vad jag pratar om. Ni andra tycker att jag verkar dum i huvudet.
Men ni ska få en förklaring.
När jag skriver de här raderna har ett 50-tal experimentella och nyfikna ungdomar från Kalmar och norrut dragit igång ett skitsnack som ska pågå hela natten och mynna ut i något genialiskt under lördagen.
En del tack vare Henrik Schyffert. Mycket tack vare dem själva.
Alla är studenter eller verksamma inom kulturella och kreativa branscher och deltar i tävlingen Young Creative Challenge, där de delats in i lag och har 24 timmar på sig att hitta på och sälja in en idé som ska göra världen lite bättre. Själv sitter jag med i juryn som ska bedöma vad som dyker upp bland all skit som föds under de här timmarna.
Nu snackar jag om skit igen. Och jag hänvisar till Henrik Schyffert igen.
Det var komikern, entreprenören, tvåbarnsfarsan, skitsnackaren ... kalla honom vad ni vill, som startade upp det kreativa dygnet med en föreställning/inspirationsresa under fredagen.
I slutet av november såg jag "Ägd", showen som Schyffert genomför med Fredrik Lindström (eller killen till vänster i "På spåret", som Schyffert kallar honom) och föreläsningen han höll i Piteå påminner om den. Henrik Schyffert är en rolig prick och han framför budskap i form av en humorshow, därför väljer jag att kalla det föreställning i stället för föreläsning.
Men i stället för att recensera eller betygsätta så lyfter jag fram all skit han plockade fram.
Där kan vi nämligen lära oss något.
Henrik Schyffert påpekade att 99,9 procent av alla idéer är piss, bara dynga. Men för att ha nytta av dem ska vi säga "ja – bra idé" och låta dem få en positiv vibb. Sedan faller oftast tanken i glömska – eftersom det trots allt är en skitidé.
Men även skiten kan få ett guldskimmer.
Som när Killing-gängets dåliga idé om att göra en parodi på "När och fjärran", där en snygg programledare skulle tipsa om prostituerade i Östeuropa och "knulla sig från Gdansk till Svarta havet", fick nytt liv.
Efter att Henrik Schyffert sett en dokumentär om superrika män i Silicon Valley, som åkte till Moskva för att hitta en fru, ville han göra något liknande. Plötsligt vaknade skitidén om resemagasinet igen och tillsammans med inspiration från amerikanernas jakt på kärlek blev det en låtsasdokumentär om reseledaren som fixar kärleksresa till Estland.
"Torsk på Tallin" fick den heta och blev en av de mest omtyckta produkterna från Killing-gänget någonsin.
Henrik Schyfferts råd till studenterna, som förhoppningsvis värkt fram något bra ur alla dåliga idéer de kastat ur sig det senaste dygnet, var just att vårda skiten. Förkasta inga idéer.
Lägg upp dem på bordet och ställ dig positiv till allt dumt som dyker upp. Det kan finnas något bra i dynghögen ändå.
Det har han faktiskt rätt i och jag ska ta åt mig av detta.
Utan en dålig idé kan ni räkna med att det inte dyker upp någon bra idé heller. Därför kan ni vara beredda på att jag helt plötsligt kommer leverera en hel del skit framöver. Allt är värt att testas.
Er uppgift blir att berömma mig och mina dåliga tankar och med lite tur sitter ni där och ger mig samma fina omdöme som jag just gav Henrik Schyffert.
"Magnus Tosser – han är full av skit".