1999 flyttade vi in på nuvarande adress på Porsön. Vi poängterade då för Lulebo att det fanns brister i badrummet med risk för vatten läckage. Det var inga större bekymmer enligt bolaget.
Förra året, 17 år senare,mitt under den pågående renoveringen visar det sig att det finns en omfattande vattenskada i vår lägenhet. Man får riva ut vardagsrum, kök och badrum. Eftersom vi inte fick någon hjälp av Lulebo fick vi bo i ett sovrum under tre månader, och duscha hos grannen. Vi kunde fått hysa vårt bohag på Mjölkuddens panncentral, men ombesörja transport själva. Vi valde att stanna kvar i vår lägenhet.
Året innan ringde jag och berättade för felanmälan att det luktade bränt i badrummet och lampan går stup i ett. Damen som tog emot menade att det tar tre dagar att göra en arbetsorder, jag poängterade att det kunde vara brandfarligt, men det hade ingen betydelse . Dåvisade det sig att det brunnit en bit i ledningen på grund av kortslutning.
Förra året efter renoveringen så ombads vi höra av oss fram på vårkanten för att vi skall eventuellt få buskar vid husknuten. När jag ringer och ber om att få tala med den numera så kallade bovärden så säger damen i telefon att han planterar inga buskar. God dag yxskaft, vem har påstått det?
Vänligen Lulebo, byt ut alla era medarbetare och lämna över stafettpinnen till någon som har engagemang och bryr sig om hyresgäster och fastigheter lika mycket som de bryr sig om intäkter.