Vi förstår din frustration över situationen och beklagar verkligen. Tyvärr inträffar det alltför ofta – särskilt under sommaren att våra kablar grävs av i samband med andra arbeten. Det är väldigt olyckligt eftersom det drabbar våra kunder. Kabelfel är ofta komplexa som tar tid att laga. Eventuellt måste man gräva, schakta och sedan ska alla de tunna kablarna i kabeln lödas samman. Ett precisionsjobb. Vi uppmanar därför alla som ska utföra grävarbeten att alltid kolla på ledningskollen.se innan man gräver, som en försiktighetsåtgärd.
Något som kan vara bra att känna till är att nödnumret 112 både är nät- och operatörsoberoende, det innebär att man kopplar upp sig till det nät som är tillgängligt om ringer 112. Man kan alltså ringa 112 även utan simkort och har man bredband hemma kan man också koppla upp och ringa via wifi-samtal. Om det är så att det av olika skäl inte finns ett tillgängligt nät från någon, eller bara är delvis, så agerar i regel kommunen för sina invånare på olika sätt, exempelvis med att placera ut nödtelefoner i kommunen.
Om en kund haft en försämrad upplevelse av vårt nät ska man alltid kontakta vår kundtjänst och göra en felanmälan. Ersättningar regleras enligt våra allmänna villkor och det är kunden tillsammans med kundtjänst som ser över vilka förutsättningar för ersättning som finns.