Inte trovärdigt att telefonkön blir full på en minut

När man ringer och inte ens kommer fram och kan prata med hälsocentralen blir man lindrigt uttryckt fly förb... skriver Jan Gustavsson.

Insändaren är skeptisk till telefonköer till vården, "blir fullt på mindre än en minut".

Insändaren är skeptisk till telefonköer till vården, "blir fullt på mindre än en minut".

Foto:

Insändare2023-06-28 06:15
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag ringer hälsocentralen i Kalix klockan 08.01/08.02 den 21 juni. Precis när ni öppnar eller ser till att göra er oanträffbara för dagen! Svaret är att "det är fullt för dagen... återkom nästa..." och så vidare.

HUR? HUR kan det vara fullt i kön om jag är först att ringa för kontakt?! kl.08:00

SEDAN sluta med alla dessa jädra val hit och dit i telefonen när man ringer för hjälp. Ingen gamling hinner välja etc. Kanske ett bra sätt att minska populationen (antal levande personer i kommunen)?

Är det meningen att vi ska ringa ambulansen direkt om vi har vardagskrämpor som läkaren normalt löser vid att man träffas på tid på hälsocentralen?

Detta är vård under all kritik, så oerhört nonchalant måste jag tyvärr säga. Jag, och massor med mig, skiter i om det är personalbrist (bra ursäkt). Folket har rätt till vård och hjälp – när vi får det är det bra vård. Men när man inte ens kan prata med vårdpersonal om lösningar, då kan man inte säga annat än att man blir, lindrigt uttryckt, fly förb... besviken!

Sverige har blivit ett u-land! Vården pekar till kyrkogården! Med all respekt, inga recept.

Vänligen, prova med alvedon, hälsningar...

(finns i matbutiken)