"Det är bästa du skaffar e-faktura"

Telia svarar "Felia Bas" som förra veckan menade att en tredubblig höjning av pappersfaktura-avgiften är hutlös.

Telia svarar "Felia Bas" som förra veckan menade att en tredubblig höjning av pappersfaktura-avgiften är hutlös.

Foto: Fredrik Persson/TT

Insändare2020-09-15 09:08
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till signatur "Felia Bas" (10 september 2020):

Tack för dina synpunkter! Kvartalsfakturering började avvecklas redan 2017, och sedan dess har vi successivt flyttat över våra kunder till månadsfaktura. En av anledningarna har varit just synpunkter från flera av våra kunder, som upplever att det blir höga summor var tredje månad och att man inte har kontroll över sina kostnader. 

Det jag kan tipsa om är e-faktura, något som de allra flesta av våra kunder väljer idag. Då produceras ingen pappersfaktura som skickas postalt och avgiften försvinner. För support och guidning i hur du aktiverar detta är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon, chatt eller mail.