Banken verkar ha loggat ut – svårt få kontakt

Skribenten tvingas skaffa en extra telefon för att kunna sköta två personers bankärenden.

Skribenten tvingas skaffa en extra telefon för att kunna sköta två personers bankärenden.

Foto: Janerik Henriksson/TT

Insändare2023-09-03 20:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Mitt normala tillstånd är att jag är utloggad från samhället, men ibland tvingas man att logga in. Om man till exempel skall betala månadens räkningar eller bara kolla status på kontot.
Förut så klarade vi oss, hustrun och jag, med en mobiltelefon för vi hade våra båda bank-id i en telefon men detta har nu Nordea satt stopp för. De anser att varje familjemedlem måste ha en egen telefon och sluta snåla!

Vi tvingas skaffa en till telefon för att komma åt våra konton.
En annan som tydligen inte är inloggad är banken själv, utan skall man ta kontakt måste men antingen chatta med en ”alternativ intelligens” eller ringa ett nummer där det tar tre dygn att få svar.

Jag ville nämligen skicka fakturan på den andra telefonen till Nordea!